Chiptuning

 

Tuning Vám dává jistotu a požitek z jízdy. Zvyšování výkonu, úspora paliva, měření výkonu a točivého momentu na výkonových brzdách – to vše u nás v zastoupení firmy V-Tech - největší společností vyvíjející a zdokonalující Chip Tuning.

V-Tech Tuning nabízí služby nejvyšší kvality v oblasti Chip Tuningu benzínových a naftových vozidel. Naše značka je známkou kvality, což potvrzuje dlouholetá zkušenost na domácím i světovém automobilovém trhu. Po celou tuto dobu realizujeme nová řešení tak, aby dokonale vyhovovala potřebám našich zákazníků.

Co je to Chip Tuning

  • Poskytuje radost z jízdy a podporuje Vaší bezpečnost na cestách.
  • Umožňuje Vám poznat Vaše vozidlo jinak - rychlejší, ovladatelnější, efektivnější a hlavně nižší spotřeba paliva.
  • Chip Tuning spočívá v optimálním využití rezerv, které byly záměrně výrobcem ve vozidle vynechány.

Jak je to možné?

Každé auto má zařízení nazývané řídící jednotka motoru (ECU). ECU je obecné označení elektronické řídicí jednotky. ECU je vestavěný počítač odpovědny za provoz motoru (vstřikování paliva, zapalování atd.) ve všech podmínkách. ECU sleduje činnost systému pomocí elektrických vstupů, ke kterým jsou připojeny senzory. V ECU nainstalované parametry jsou nastaveny tak, aby životnost vozidla byla co nejdelší, ale ne vždy tak, aby motor vyvinul nejvyšší výkon a krouticí moment s co nejnižší spotřebou.


Chip ve smyslu „tuningovém“ jsou změny softwaru v řídící jednotce, ovládající chod motoru.

V terminologii elektronické „čip“ znamená integrovaný obvod. U počítačů ovládacích motor se mění nejčastěji obsah paměti programu umístěné obvykle v integrovaném obvodu zvaném eprom nebo flash. U starších vozidel (cca do roku 1998) byly v ECU používány nepřepisovatelné paměti. Zřídka se také mění obsah paměti mikrokontroléra. Obecně řečeno, filozofie Chip Tuningu tedy není pro dosažení výsledku zásadní – význam má především vytvoření programu a jeho komplexní změna, než způsob, jeho umístění v ECU.

U novějších vozů se čipování řídící jednotky provádí instalací softwaru:

  • připojením diagnostického přístroje do konektoru (OBD nebo CANBUS)
  • připojením programátoru portem BDM

 

U starších vozů:

  • odpájením a přeprogramováním paměti EPROM nebo bloku flash řídící jednotky (EPROM s nepřepisovatelnou paměti je nutné z řídící jednotky vyjmout a nahradit novým s optimalizovaným programem)

Nezávisle na metodě je očekávaný efekt shodný – vyšší výkon i krouticí moment

Kdy do Chip Tuningu investovat? Pečujete - li o své vozidlo pravidelnou údržbou výměnou provozních kapalin, filtrů a tankujete nejméně 95 oktanový benzín na čerpacích stanicích - Vy můžete získat ty koně, které výrobce vynechal .